• Winterfester automobiler Musenklang

    Zu Insterburg fand das Schwedlersche Kuppeldepot an der alten Berlin-Königsberg-St.Petersburger Bahn, zwischenzeitig zur Autoschule und in den letzten Jahren als städtische Abstellhalle genutzt, einen neuen Eigner: die "Autokolonne 1801". Ihrem Vorstand Iwan Guschawin schwebt hier ein Betrieb vor, wo die besondere Grundform und die Hausnutzung wieder eine Einheit eingehen — geht sein Plan auf, werden auf den Lok- und Kranständen von einst Autos instandgesetzt, während auf der Drehbühne Präsentationen oder Versammlungen Platz finden. Zunächst aber will er für die Winterfestigkeit des arg gebeutelten Lokomotivrunds sorgen.

    Unlängst lauschte man grenzübergreifenden Celloklängen unter der Kuppel - wird dies ein Auftakt zum Kultur-Autohaus sein, oder gar der erste Schritt zum lange angedachten Ostbahn-Eurodistrikt?

    Freunde des BW Insterburg begleiten dieses Vorhaben.

    Witając zimę, maszyny i muzy

     

    Historyczna okrągła parowozownia Schwedlera na przedwojennej lini Berlin-Królewiec-St.Petersburg, obecnie znana jako szkoła nauki jazdy DOSAAF i garaż Autousługi, niedawno znalazła nowego gospodarza  "Avotkołonna 1801". U Iwana Gużawina niemałe plany: nie tylko naprawa dachu,  ale również użytkowanie budynku w spsób najbardziej zbliżony do oryginalnego założenia projektowego. Zgodność taką można przywrócić poprzez fakt, iż w miejscu dawnych stanowisk parowozów i kranów  pojawi się warsztat samochodowy (Avtokołona to nie tylko przewóz, ale także i remont samochodów) — tam gdzie niegdyś obracały się lokomotywy teraz prowadzone będą wystawy i koncerty i inne imprezy.

    Całkiem niedawno pod kopułą budynku zagrały skrzypcę z nadzieją,  że ich gra w tym miejscu zabrzmi ponownie, dodając tym samy  centrum samochodowemu dźwięk. Kto wie może i Eurodystrykt Kolei Wschodniej w przyszłości zagości i tutaj.

    Stowarzyszenie BW Insterburg patronują temu projektowi.

    Зиме навстречу — к машинам и музам

    Историческое купольное депо Шведлера на довоенной линии Берлин-Кёнигсберг-Петербург, в наши дни известное как автошкола ДОСААФ и гараж "Автоуслуги", нашло нового хозяина — "Автоколонну 1801". У Ивана Гужавина обширные планы: не просто крышу укрепить или перезимовать — вернуть здание в дело, да так, чтобы форма плана и функциональное назначение "локомотивного цирка" стали неразрывным целым, как встарь. Единство это может вернуться, разве что в "стойлах" паровозов и кранов появятся ремонтируемые авто (автоколонна не только перевозит, но ещё и ремонтирует машины) — там же, где некогда поворачивались локомотивы, теперь развернутся выставки, соберутся слушатели на концерт или что иное.

    Недавно лишь под куполом звучала скрипка; осуществится этот план, она вернётся вновь, автокультурному центру даровав звучание — а там, кто знает, может и Евродистрикт Восточной железной дороги подтянется?

    Друзья BW Insterburg сопровождают этот проект.

    • Kommentare
    • Komentarze
    • Комментарии